top of page
Emilie och Joakim

Alla företag behöver en servicekultur.

Alla arbetar med service, du ger service till dina kunder och när du samarbetar internt ger du service till dina kollegor och medarbetare. En servicekultur går inte att kopiera så det är viktigt att skapa en egen. En servicekultur som medarbetarna på ert företag kan stå för.


En servicekultur bygger på att alla ledare och medarbetare har en gemensam syn på hur ni ska kommunicera och vad som är riktigt bra service för ert företag eller organisation och vad det innebär i mötet med kunden och med varandra. Riktigt bra service, wowservice, handlar om att kommunicera på mottagarens sätt och med fokus på framtid och lösning. Wowservice handlar om att kommunicera för att skapa en wowkänsla och den känslan kommer när mottagaren bara behöver fokusera på vad du kommunicerar istället för hur.

Det finns flera fördelar med att skapa en tydlig servicekultur och höja kunskapsnivån på kommunikation:

När ni har samsyn på hur ni ska kommunicera leder det till att ni samarbetar bättre och att ni snabbare når era mål.

Medarbetarnöjdhet, kundnöjdhet och tilliten för varumärket ökar och lönsamheten höjs.

Ni får en effektivare onboarding och får snabbt upp nya medarbetare på banan.

Vår vision är att höja statusen på serviceyrket och nivån på servicen genom att höja kunskapsnivån på kommunikation. Blir ni bäst på kommunikation blir ni bäst på service. Blir ni bäst på service blir ni bäst på kommunikation.

Varje samtal, text som skapas, varje mail, informationsutskick, text i sociala medier, offert, skylt och lapp kommer antingen att generera pengar eller kosta pengar. Mottagaren kommer medvetet eller omedvetet basera vad den tycker om ert varumärke på vad och hur ni kommunicerar. Genom att kommunicera på mottagarens sätt bygger ni relationer, stärker varumärket, sticker ut från era konkurrenter och ökar er försäljning och vinst.

0 kommentarer

Senaste inlägg

Visa alla

Comments


bottom of page