08-640 64 44
Ny kunskap, inspiration och personlig utveckling.
Effektiva metoder och verktyg som är ett måste för serviceorganisationer som vill erbjuda wowservice.
En medarbetare på kundservice kan få en kund att sprida en dålig kundupplevelse till vänner och bekanta och till tusentals potentiella kunder via webben. Men kundservice har också de bästa förutsättningarna att skapa ambassadörer och marknadsförare av kunderna.
Produkter, erbjudanden och priser går att kopiera men själva upplevelsen i kundmötet med er är unik och det är där ni kan sticka ut från andra företag. Det räcker det inte längre med bra service och nöjda kunder. En kund som är nöjd kan potentiellt gå till ett annat företag bara för att testa. Idag behöver ni leverera wowservice och få wow:ade kunder för att de ska bli era marknadsförare och ambassadörer.
Vad är wowservice?
Det är när du:
• Är flexibel och kommunicerar anpassat till person och situation och till hur vår hjärna fungerar.
• Proaktivt styr kundmötet så att det blir så långt det behöver vara.
• Överträffar kundens förväntningar genom att göra det lilla extra.
I varje kundmöte har du chans att göra ett positivt avtryck och det är de små sakerna som skiljer bra service från wowservice. I varje samtal och varje mail kommer kunderna medvetet eller omedvetet basera vad de tycker om ert varumärke på vad och hur du kommunicerar. Ett serviceproffs löser inte bara kundens problem utan bidrar också till företagets affärsmål och hjälper till att stärka varumärket och kundrelationerna.
Det går att skapa ambassadörer av de flesta kunder, även om de varit med om något som inte fungerat.
Hur?
Se till att kundservice och övriga med kundkontakt får den utbildning och de verktyg de behöver för att rädda upp de problem andra delar av företaget ställer till med för kunden. Utbilda dina kundansvariga, ge dem rätt kompetens så har du råd att göra misstag!
Service, wowservice, är ett hantverk och i den här utbildningen fyller vi på din verktygslåda med olika verktyg att använda dig av i olika situationer. Här hittar du kunskap, inspiration och tips för hur du kan ge era kunder wowservice.
Vi har under många år gjort vår research på fältet och i den här utbildningen har vi paketerat det vi vet att du behöver ha koll på, både om dig själv för att hålla motivationen och engagemanget uppe och för att kunna leverera wowservice.
Mål med utbildningen.
Målet är att du som deltagare ska kunna bemöta och ge wowservice till kunder på ett situations- och personanpassat sätt så det höjer servicenivå och kundnöjdhet. Du kommer lära dig undvika de vanligaste krockarna som skapar missnöje och hur du hanterar missnöjda kunder.
Under kursen varvas teori med riktiga case och praktiska övningar.
Målgrupp.
Vi har skräddarsytt denna utbildning för dig som vill utvecklas som professionell
kundservicemedarbetare och ledare inom kundservice.
Denna utbildning i wowservice vänder sig till dig som möter kunder och som vill
lära dig att ge service som wowar kunden och ger lojala ambassadörer.
Den riktar sig till dig som arbetar inom kundservice, support eller har kundkontakt
på annat sätt, som medarbetare, ledare, coach eller utbildare.
Kursinnehåll.
Vad är en vinnande servicekultur?
Din roll som serviceproffs.
Företagets och ditt personliga varumärke.
Service som mindset.
Hur du behåller fokus och energi.
Från bra service till wowservice.
Grunden i kommunikation.
Ordens, tonens och kroppspråkets kraft.
Varför krockar vi ibland i kommunikationen?
Vilket kommunikationssätt har du?
De vanligaste kommunikationspreferenserna att ha koll på.
Hur du anpassar din kommunikation till mottagaren.
Vinnande kundsamtalet och grunder som behöver vara med.
Vinnande skriftlig kommunikation och grunder som behöver vara med.
Vanligaste misstagen att undvika.
Hantera missnöjda kunder - Olika bemötandestilar.
Feedbackkultur.
Mellan utbildningstillfällena får du övningar att göra i vardagen och efter avslutad
utbildning får du allt material plus checklista för effektiva mail.
Deltagaren får ett diplom efter avslutad utbildning.
Vi kan även genomföra denna utbildning företagsanpassad, efter era behov,
mål och utmaningar.
Intresserad?
