Om oss
Jag heter Emilie Loman och driver Serviceproffsen Wowservice AB, wowservice.se och Sveriges första podd om service - Wowpodden.
I över 20 år har jag jobbat med kundbemötande och i över 10 år har jag hjälpt både stora och små företag att gå från bra till wow, genom att skapa kundmötensom sticker ut, bygger lojalitet och får kunder att komma tillbaka och rekommendera vidare.
Min vision är att höja statusen på serviceyrket, lyfta kundservice internt i organisationer och höja kvaliteten på den service som ges varje dag. De flesta uppdrag gör jag själv, men ibland krokar jag arm med andra duktiga serviceproffs för att skapa bästa möjliga resultat för mina kunder.
Min resa tog fart på allvar 2016, när jag tillsammans med teamet på 3s företagskundservice lyckades höja både kundnöjdhet, medarbetarnöjdhet och försäljning på kort tid. Det ledde till en inbjudan till Disney i Orlando för utbildning och samarbete, och sedan dess har jag fortsatt stötta företag som vill skapa sin egen servicekultur, gå från bra till wow och bygga relationer som skapar lojala kunder och engagerade medarbetare.
Jag har gjort min research på fältet, har flera lyckade case i ryggen och brinner för att omsätta teori i praktik. Tillsammans med branschorganisationen Kontakta har jag även varit med och tagit fram Sveriges första handbok för proffsig och engagerad kundservice, just för att fler ska kunna ge service som gör skillnad.
För mig är service ett hantverk. Det handlar inte bara om att svara på frågor, utan om att bemöta olika människor i olika situationer, vara proaktiv, lösningsfokuserad och skapa en upplevelse som märks och minns. När företag lyckas med det, blir kunderna deras bästa marknadsförare.
Ofta ses kundservice fortfarande som en kostnad men den är en av företagets viktigaste tillgångar. Det är här lojaliteten byggs och det är här insikter samlas. När man jobbar strukturerat med informationen från kundmötet kan det leda till både ökad lönsamhet och stora besparingar. Jag vet hur.
Vi på Wowservice har bred förståelse för organisationers olika delar. Vi vet vad som behöver göras, hur det kan göras och vi kan göra det åt dig. I vårt utbud finns utbildning, verktyg, träning, mentorskap och stöd som lyfter både servicekvalitet, team och ledarskap.
Och vet du vad?
Sen jag blev egenföretagare för nio år sedan har jag inte behövt göra ett enda kallt säljsamtal eller hålla ett pressat säljmöte. Mina kunder har istället blivit mina bästa ambassadörer som säljer åt mig – precis det jag vill hjälpa dig att skapa.
