Signa upp

dig här!

UTBILDNING  I  CERTIFIERING  I  LIVE

Certifieringsutbildning
Medveten och effektiv kommunikation

Denna utbildning riktar sig till dig som vill förbättra din kommunikationsförmåga, din förmåga att samspela med andra och din förmåga att nå fram. 

Nu behövs både ledare och medarbetare som är skickliga kommunikatörer.

Snabba förändringar, kunder med allt högre krav och medarbetare som upplever stress är många organisationers och ledares utmaningar idag.

Så vad är lösningen? Du är lösningen.

 

Forskning visar att vi idag upplever mer och mer hot i den sociala miljön ökar vilket påverkar hur vi mår. Det påverkar i sin tur hur vi presterar, hur vi trivs, vilka beslut vi fattar och vad vi tycker om varandra. Mail, sms, möten och annat som sker i vår sociala miljö kan jämföras med hur vi uppfattade en sabeltandad tiger för tusentals år sedan när vi levde på savannen, på grund av vår 40 000 år gamla fantastiska hjärna. Hur kan du ta dig till nästa nivå för att nå nya hållbara resultat? Genom din kommunikation. Upplevelsen du skapar och känslan du lämnar efter dig i varje möte är avgörande för resultatet på sista raden.

 

Nå fram med ditt budskap.

Vill du nå fram med ditt budskap, få med dig någon på en ny idé och bygga relationer behöver du få den du kommunicerar till att känna sig trygg. Först då kan du nå fram och nå det resultat du önskar.

Vi kommunicerar hela tiden med hjälp av vårt kroppsspråk, mimik, ton och ordval. Trots det har bara 5% av de vi möter ute på företag en medveten kommunikationsstrategi, medvetna kommunikationsvanor, för att nå sina mål. Bara 5% har alltså en strategi bakom varje mail, sms eller samtal. Vilka ord och meningar de ska använda, hur de ska formulera och disponera information för att nå fram till kollegan eller kunden med bäst resultat, för att nå fram till så många som möjligt. Det är alltså 95% som inte har en strategi för hur de kommunicerar.

 

Etablera kommunikationsvanor som ger bättre resultat.

Detta är en ny utbildning där du lär dig att etablera goda kommunikationsvanor för att bli en mer medveten, effektiv och relationsbyggande kommunikatör. Den är baserad på utbildningar vi tidigare hållit och uppnått bra resultat med och vår erfarenhet som medarbetare, ledare och konsulter inom kundservice, kommunikation, förändringsarbete och organisationsutveckling. Vi har sammanställt godbitarna du behöver för att bli ännu bättre. För att få nöjdare kunder, gäster eller medarbetare och för att undvika gnäll, missförstånd och missnöje och minimera stress. Du kommer såklart även få kvitton och bekräftelser på sådant du redan gör bra.

Många gånger vet vi vilka vanor som är ovanor, som att till exempel röka eller äta en massa godis, men när du redan har gamla vanor som fungerar okej är det inte alltid lätt att hitta vad du kan göra bättre. Idag kanske du har vanor som ger dåliga resultat som du inte vet om, men det kommer du få ta reda på under denna utbildning.

I vilken situation eller när skulle du vilja kommunicera ännu bättre? Vad skulle din vinning bli och vad skulle du undvika?

 

 

 

1. Att fortsätta köra på i gamla hjulspår och hoppas att du når nya resultat ändå.

 

2. Att investera i en ny väg framåt, etablera hållbara kommunikationsvanor och nå nya resultat. Att bana vägen för en ny standard för kommunikation och ledarskap.

 

Om du är sugen på alternativ två så haka på och slipa till dina befintliga och etablera nya kommunikationsvanor. Kontakta oss för anmälan eller mer information.

Dina resultat är en fördröjd effekt av dina vanor!

Hur är du en effektiv och medveten kommunikatör då?
• Du har en strategi för hur du kommunicerar med olika personer i olika situationer, inte bara vad du kommunicerar.
• Du förstår hur du ska spegla den du kommunicerar med för bästa resultat.
• Du vet hur du når fram till olika kommunikationssätt.
• Du kan kommunicera hjärnsmart och vet vad som kan trigga oro eller stress i kommunikation och hur du undviker det.
• Du kan paketera om ett negativt budskap till något positivt med fokus på lösning.
• Du kan hantera missnöjda och arga människor och vet hur du vänder dem till nöjda kunder, kollegor, medarbetare.

Under denna utbildning lär du dig medveten och effektiv kommunikation och tar fram din egen strategi. Du kan använda det du lär dig i exempelvis:             

• Kund, sälj och medarbetarsamtal. 

• Offerter. 

• Möten.
• Utbildningar. 
• Förändringsarbeten. 
• Feedback. 
• Informationsutskick. 

 

Det leder till bättre resultat och minskad irritation i vardagen. Du skapar bättre relationer och får nöjdare kunder, kollegor och medarbetare samtidigt som du undviker missförstånd och missnöje. Du sparar tid, pengar och energi. 
 

Ungefärligt kursinnehåll.

Modul 1.

I modul 1 kommer vi prata om vad medveten och effektiv kommunikation är och varför det är så. Vi kommerlägga fokus på dig och ditt självledarskap. För precis som du sätter på dig själv flytväst eller syrgasmask innan du hjälper andra behöver du börja med att förstå dig själv först. Du kommer att få reda på kopplingen mellan din inre och yttre spelplan. Hur ditt mindset, dina värderingar och föreställningar påverkar ditt beteende, din kommunikation och dina resultat.
 

 

Innehåll:

  • Introduktion till medveten och effektiv kommunikation och varför det är viktigt idag.

  • Vad består kommunikation av, hur påverkar olika delar i kommunikationen oss och varför är det så?

  • Självledarskapet - Din inre och yttre spelplan och hur allt hänger ihop.

  • Hur ditt mindset påverkar din kommunikation och ditt resultat.

  • Ditt kommunikationssätt, dina styrkor och överdrivna styrkor.

  • Vanliga misstag, krockar och fallgropar att undvika i kommunikation.

  • Effektiva verktyg.
     

 

Modul 2.

Under denna modul ligger fokus på att vässa, effektivisera och slipa till ditt sätt att kommunicera. Du kommer få använda kunskapen i praktiken och träna på olika effektiva verktyg för att kommunicera medvetet och för att anpassa din kommunikation till den du kommunicerar med för bästa resultat.
 

 

Innehåll:

  • Kommunicera hjärnsmart.

  • De 5 viktigaste kommunikationsvanorna för hållbart resultat.

  • Hantera missnöjda människor - Olika bemötandestilar.

  • Kommunikation för att genomföra förändringar hållbart.

  • Sätt hållbara strategier - Möten, offerter, informationsutskick mm.

  • Träna på att spegla mottagaren.

  • Effektiva verktyg.

 

Inför utbildningen pratar vi om dina förväntningar och utmaningar.

Fundera ut något eller några mål du vill uppnå eller något du vill utveckla

och bli ännu bättre på under utbildningen.

 

 

Utbildningen är uppdelad på två tillfällen, båda är live och digitala via Zoom.

Mellan tillfällena kommer du få övningar att göra för att etablera nya vanor
och strategier i vardagen. Träningarna kan vara uppgifter att utföra eller
reflektionsövningar. Vi rekommenderar att du gör övningarna för bästa resultat.

 

Efter utbildningen får du ett diplom, ett certifikat som du kan publicera på
bland annat LinkedIn och allt material. Vi kommer också skicka ut och be om
feedback på utbildningen.


 

Målgrupp.
En utbildning för dig som har kundkontakt eller som leder eller utbildar

medarbetare som arbetar med service, sälj eller kundbemötande.
Inga förkunskaper krävs.

 

Vi kan även genomföra denna utbildning som företagsanpassad, efter era
behov, mål och utmaningar.

Intresserad?

pexels-anna-shvets-6250860.jpg

DU HAR NU TVÅ VAL:

INNAN

UNDER

EFTER