Signa upp

dig här!

Effektiv och medveten kommunikation

Denna utbildning riktar sig till dig som vill förbättra din kommunikationsförmåga, din förmåga att samspela med andra och din förmåga att nå fram. 

Medveten och effektiv kommunikation är avgörande för dina resultat och för att du ska nå dina mål. Produkter, erbjudanden och priser går att kopiera men själva upplevelsen i kundmötet med dig och er är unik. Det räcker inte längre med bra service och nöjda kunder. En kund som är nöjd kan potentiellt gå till ett annat företag bara för att testa. Idag behöver du leverera wowservice i varje kontakt med era kunder. Vässa kommunikationen med dina kunder, kollegor och medarbetare. 

 

Bara 5% av de vi möter ute på företag har en medveten kommunikationsstrategi för att nå sina mål. Bara 5% har en strategi bakom varje mail, sms eller samtal. Vilka ord och meningar de ska använda, hur de ska formulera och disponera information för att nå fram till så många som möjligt. En strategi för att nå fram till kollegan, medarbetaren eller kunden med bäst resultat. Det är alltså 95% som inte har en strategi för hur de kommunicerar.

Varje mail, sms och budskap du skickar iväg innehåller en kemisk cocktail. Antingen bjuder du mottagaren på en cocktail som uppfattas som något positivt eller som något hotfullt. Inget budskap är neutralt och vi har fem gånger fler elektroder i hjärnan som letar efter hot än något positivt. I all kommunikation har du chansen och en möjligheten att bygga relation med din målgrupp.

Hur är du en effektiv och medveten kommunikatör då?
• Du har en strategi för hur du kommunicerar med olika personer i olika situationer, inte bara vad du kommunicerar.
• Du förstår hur du ska spegla den du kommunicerar med för bästa resultat.
• Du vet hur du når fram till olika kommunikationssätt.
• Du kan kommunicera hjärnsmart och vet vad som kan trigga oro eller stress i kommunikation och hur du undviker det.
• Du kan paketera om ett negativt budskap till något positivt med fokus på lösning.
• Du kan hantera missnöjda och arga människor och vet hur du vänder dem till nöjda kunder, kollegor, medarbetare.

Under denna utbildning lär du dig medveten och effektiv kommunikation och tar fram din egen strategi. Du kan använda det du lär dig i exempelvis:             

•Informationsutskick. 

•Offerter. 

•Kund, sälj och medarbetarsamtal. 

•Möten.
 

Det leder till bättre resultat och minskad irritation i vardagen. Du skapar bättre relationer och får nöjdare kunder, kollegor och medarbetare samtidigt som du undviker missförstånd och missnöje. Du sparar tid, pengar och energi. 
 

Målgrupp.
En utbildning för dig som har kundkontakt eller som leder eller utbildar

medarbetare som arbetar med service, sälj eller kundbemötande.
Inga förkunskaper krävs.

 

Kursinnehåll.

Vinnande företagskultur.

Service som mindset.
Företagets och ditt personliga varumärke.
Din roll.
Behålla fokus och energi.
Från bra service till wowservice.

Grunderna i kommunikation.
Ordens, tonens och kroppspråkets kraft.
Varför krockar vi ibland i kommunikationen?
Kommunicera hjärnsmart.

Vilket kommunikationssätt har du?
De vanligaste kommunikationspreferenserna att ha koll på.
Att anpassa din kommunikation till mottagaren.
Vanligaste misstagen att undvika.

Hantera missnöjda kunder och medarbetare - Olika bemötandestilar.
Genomföra förändringar hållbart.
Feedbackkultur.

 

Mellan utbildningstillfällena får du övningar att göra i vardagen och efter
avslutad utbildning får du allt material plus checklista för effektiva mail mm.

 

Vi kan även genomföra denna utbildning som företagsanpassad, efter era
behov, mål och utmaningar.

Intresserad?

pexels-anna-shvets-6250860.jpg