Signa upp

dig här!

Wowservice i skrift

Ny kunskap, inspiration och personlig utveckling.
Effektiva metoder och verktyg som är ett måste för serviceorganisationer som vill erbjuda wowservice.

En medarbetare med kundkontakt kan få en kund att sprida en dålig kundupplevelse till sina vänner och bekanta och till tusentals potentiella kunder via webben. Men medarbetaren har också bäst förutsättningar att skapa ambassadörer och marknadsförare av kunderna.
Alla anställda är livs levande reklampelare och kundservice är ansiktet utåt för företaget, ibland kanske den enda kontakten en kund har med företaget. Produkter, erbjudanden och priser går att kopiera men själva upplevelsen i kundmötet med er är unik och det är där ni kan sticka ut från andra företag. Det räcker det inte längre med bra service och nöjda kunder. En kund som är nöjd kan potentiellt gå till ett annat företag bara för att testa. Idag behöver ni leverera wowservice och få wow:ade kunder för att de ska bli era marknadsförare och ambassadörer.

Vad är wowservice?
Det är när du:
• Är flexibel och kommunicerar anpassat till person och situation och till hur vår hjärna fungerar.
• Proaktivt styr kundmötet så att det blir så långt det behöver vara.
• Överträffar kundens förväntningar genom att göra det lilla extra.

I varje kundmöte har du chans att göra ett positivt avtryck och det är de små sakerna som skiljer bra service från wowservice. I varje mail, chatt, informationsutskick mm kommer kunderna medvetet eller omedvetet basera vad den tycker om ert varumärke på vad och hur du kommunicerar. En kundkommunikatör löser inte bara kundens problem utan bidrar också till företagets affärsmål och hjälper till att stärka varumärket och kundrelationerna.

Det går att skapa ambassadörer av de flesta kunder, även om de varit med om något som inte fungerat.
Hur?
Se till att kundservice och övriga med kundkontakt får den utbildning och de verktyg de behöver för att rädda upp de problem kunden har upplevt. Utbilda dina kundansvariga, ge dem rätt kompetens så har du råd att göra misstag!

Service, wowservice, är ett hantverk och i denna utbildning fyller vi på din verktygslåda med olika verktyg du kan välja från och använda dig av i olika situationer. Här hittar du kunskap, inspiration och tips för hur du kan ge era kunder wowservice i skriftlig kommunikation.
Vi har under många år och gör fortfarande vår research ute på fältet och läser företags skriftliga kommunikation och lyssnar på samtal varje vecka. I denna utbildning har vi paketerat det vi vet att du behöver ha koll på om dig själv för att hålla motivationen och engagemanget uppe samt vad du behöver ha koll på för att leverera wowservice.

 

Målgrupp.

Utbildningen vänder sig till dig som arbetar inom  kundservice och använder
mail eller chatt i din kundkommunikation. Du kan t ex arbeta inom
kundservice, i reception eller med support. I dina arbetsuppgifter ingår att
skriftligt besvara frågor, bemöta klagomål, ta emot synpunkter,
ge information osv.

 

Kursinnehåll.
Service som mindset.
Företagets och ditt personliga varumärke.
Behålla fokus och energi.

Grunden i kommunikation.
Ordens, tonens och kroppspråkets kraft.
Varför krockar vi ibland i kommunikationen?

Vilket kommunikationssätt har du?
De vanligaste kommunikationspreferenserna att ha koll på.
Att anpassa din kommunikation till mottagaren.
Nå så många som möjligt.
Viktigaste nycklarna för att gå från bra service till wowservice.
Vinnande skriftlig kommunikation och grunder som behöver vara med.

Vanligaste misstagen att undvika.

Hantera missnöjda kunder - Olika bemötande stilar.
 

Föreläsning och teori varvas med skrivövningar och annat.
Mellan utbildningstillfällena får du övningar att göra i vardagen och
efter avslutad utbildning får du allt material plus checklista för effektiva mail.
Deltagaren får ett diplom efter avslutad utbildning.

Vi kan även genomföra denna utbildning som företagsanpassad, efter era
behov, mål och utmaningar.

Intresserad?

 



 

 

pexels-ann-nekr-5797903.jpg