• Emilie och Joakim

Vad är det man som medarbetare behöver kunna?


Wowservice är:

• När du kommunicerar anpassat till person och situation och anpassat efter hur vår hjärna fungerar.

• När du proaktivt styr kundmötet så att det blir så långt det behöver vara.

• När du överträffar kundens förväntningar genom att göra det lilla extra.


Jag och Joakim har arbetat med service, kommunikation och kundupplevelser i större delen av våra yrkesverksamma liv och vi kan se att de organisationer och människor med bäst resultat har förmågan att göra allt det ovan. Få har det naturligt medfött, de flesta behöver träna och kontinuerligt öva och få feedback för att få rätt förutsättningar.


Vill du veta hur dina medarbetare och din organisation klarar detta och om ni kan bli ännu bättre?

Vi tar gärna en digital kaffe och pratar mer, hör av dig på lilo@wowservice.se


Bra kundservice handlar om att i kundmöten skapa wowupplevelser som kunderna berättar vidare om och därmed sköter marknadsföringen åt dig. Hur ofta frågar du själv om råd eller googlar för att se recensioner på till exempel Tripadvisor när du ska besöka en restaurang eller ett hotell?


Hur utvecklar du din kundservice i år för att bli ännu mer wow?


Kompetensutveckling är tillsammans med positiv feedback och konstruktiv feedback på rätt sätt avgörande för att behålla kompetenta medarbetare.


Kolla trendspaningen Joakim och jag genomförde tillsammans med Kontakta Sverige den 22 januari där vi spanar på kundservice utveckling den närmaste tiden, https://www.youtube.com/watch?v=xieWdlogZEM&t=1478s.