• Emilie och Joakim

En medarbetare på kundservice kan få en kund att sprida en dålig kundupplevelse till sina vänner och bekanta och till tusentals potentiella kunder via webben. Men kundservice har också den bästa chansen att skapa ambassadörer för företaget, att göra marknadsförare av kunderna.

Hur gör du som ledare för att se till att varje medarbetare på kundservice levererar wowservice i varje kundkontakt?

Dina anställda är livs levande reklampelare och kundservice är ansiktet utåt för företaget, ibland kanske den enda kontakten en kund har med ett företag.

  • Emilie och Joakim

Behöver du en boost? Vi bjuder just nu på en digital inspirationsboost på 15 minuter för företag som behöver det. Så här säger Sandra från TUI: Stort tack LILO - Joakim Lindström & Emilie Loman, för att ni var med oss en stund under morgonen igår och gav våra kundservicemedarbetare en härlig start på dagen med en mindset boost och tips på 3 vanor som skapar wowservice.


När många av oss jobbar hemifrån i väntan på att världen ska öppna upp för resor och att kunna träffas som vanligt igen känns det extra viktigt för oss att fylla på med ny och bra energi. Stunden tillsammans med er gav verkligen just det.


Inspirerande, nyttiga påminnelser och väldigt uppskattat! ____________________________________________________


Hör av dig om du är nyfiken och vill veta mer!


  • Emilie och Joakim

Det är vad det handlar om nu. Vilka kommer vinna kundernas förtroende, få lojala kunder som blir företagets ambassadörer och marknadsförare?


Vilka kommer överleva?

De företag som satsar på sin kundservice.

Saker kan gå snett, en beställning blir fel, ett paket kommer bort, en rutin brister, leveransen dröjer. Kundservice ska inte bara lösa problemet utan behöver även vända kundens upplevelse till något positivt. Det är genom kundservice som företag får en chans att undvika förlorade affärer, negativa recensioner och dålig publicitet. Men kundservice är ett hantverk och inget vem som helst lyckas med. Inte utan utbildning och träning. Inte utan en servicekultur och en arbetsmiljö som uppmuntrar och möjliggör detta.


Om jag och Joakim behöver en kundservice i framtiden kommer vi vara supernoga med att se till att rätt personer med rätt förutsättningar bemöter våra kunder.


Har du haft en dålig upplevelse som kundservice räddat?

Berätta.


Vill du att din kundservice ska få rätt förutsättningar?

Hör av dig!