Det är vad det handlar om nu. Vilka kommer vinna kundernas förtroende, få lojala kunder som blir företagets ambassadörer och marknadsförare?
Vilka kommer överleva?
De företag som satsar på sin kundservice.
Saker kan gå snett, en beställning blir fel, ett paket kommer bort, en rutin brister, leveransen dröjer. Kundservice ska inte bara lösa problemet utan behöver även vända kundens upplevelse till något positivt. Det är genom kundservice som företag får en chans att undvika förlorade affärer, negativa recensioner och dålig publicitet. Men kundservice är ett hantverk och inget vem som helst lyckas med. Inte utan utbildning och träning. Inte utan en servicekultur och en arbetsmiljö som uppmuntrar och möjliggör detta.
Om jag och Joakim behöver en kundservice i framtiden kommer vi vara supernoga med att se till att rätt personer med rätt förutsättningar bemöter våra kunder.
Har du haft en dålig upplevelse som kundservice räddat?
Berätta.
Vill du att din kundservice ska få rätt förutsättningar?
Hör av dig!
Comments