Vår vision är att höja statusen på serviceyrket och kvaliteten på service.

För att höja statusen på serviceyrket och få de som jobbar med service att känna stolthet behöver vi skapa förståelse för hur komplext service är och vi behöver kommunicera annorlunda kring service. Med service menar vi inte bara kundserviceorganisationer utan restaurangpersonal, busschaufförer, sjukvårdspersonal, parkeringsvakter, butikspersonal... 
I stort sett alla som arbetar med bemötande jobbar med service och behöver få rätt förutsättningar. Att ge riktigt bra service, wowservice, innebär inte bara att svara på kundernas frågor. Det handlar om att kunna bemöta och hantera olika människor i olika situationer. Det handlar om att vara proaktiv och lösningsfokuserad. När ditt företag kan leverera wowservice tar du företaget till nästa nivå.

 

Kundservice räknas ofta som en ren kostnad och kommunikationen till medarbetarna speglar ofta det. Men för att de som jobbar med service ska känna stolthet och motivation och för att de ska nå de uppsatta målen behöver kommunikationen från ledning till chefer och från chefer till medarbetare spegla hur viktiga de är. Hur viktigt service är. För det är i dialogen mellan medarbetare och kund man som företag har chansen att få kunder som blir lojala ambassadörer. Och det är i dialogen mellan ledning och medarbetare man har chansen att få medarbetare som blir lojala ambassadörer. Idag behöver vi bygga relationer med våra kunder, kollegor och medarbetare för att behålla dem och det är när vi har en dialog, när vi träffas och pratar eller skriver, när vi kommunicerar, som vi har chansen. 
 

Vi är Joakim Lindström och Emilie Loman och tillsammans är vi Lilo. Vi är experter på wowservice och kommunikation som ger wowkänsla i det dagliga mötet mellan företag och kund och mellan ledare och medarbetare. Vi startade Lilo för att dela med oss av vårt recept på hur man framgångsrikt och hållbart skapar en servicekultur som levererar wowservice samtidigt som man får stolta och motiverade medarbetare.

Det går att jobba med det man har där man är idag, man behöver bara bygga en bra grund.

När vi fick fria händer att höja resultaten på mobiloperatören 3 och Kundservice Företag gjorde vi det genom att skapa en servicekultur med stolta och motiverade medarbetare. Tillsammans med medarbetarna. Redan efter en vecka höjde vi kundnöjdheten och sedan följde medarbetarnöjdhet och försäljning med. Ryktet gick och det ledde till att vi blev inbjudna till Disney i Orlando för att lära oss service och ledarskap av de bästa och där fick vi fler kvitton på att vår metod är rätt.

Sedan dess har vi gjort samma resa med fler företag och organisationer.

Vi har gjort vår research på fältet. Vi vet vad som behöver göras och hur.

Nu vill vi höja kvaliteten på service och skapa fler stolta servicekulturer!

Vilka vi är och varför vi gör det här.

Wowpodden -

Hur du skapar magiska kundupplevelser!

Sveriges första och enda podd om service. En podd för dig som älskar service och kommunikation och vill veta mer eller påminnas om vad du egentligen redan vet.

Nöjdare kunder ger

högre avkastning.

Två forskningsrapporter* har slagit fast att nöjda kunder också är lönsamma kunder.

Den första studien som gjordes av Handelshögskolan visade bland annat att med varje procentenhet högre kundnöjdhet ökar avkastningen med 5 procent. Den andra studien, som genomfördes av Chalmers och SIQ, visade att företag som har högre kundnöjdhet jobbar mer medvetet med frågan. De har en strategi för hur de jobbar med kundnöjdhet. De mäter aktivt, har kontinuerlig uppföljning och jobbar med förbättring utifrån resultaten.

För att få nöjda, lojala och lönsamma kunder behöver man ha ett tydligt kundfokus och stolta motiverade medarbetare som vet hur man ger wowservice. Det är det som gör att det blir fler affärer. Det är så företag blir mer konkurrenskraftiga. Ett steg i rätt riktning är att skapa en egen unik servicekultur. 

Vinningen med att höja statusen på serviceyrket!

Företag/arbetsgivare:

Motiverade och engagerade medarbetare som förstår det stora hela vilket leder till att man snabbare når målen vilket leder till högre medarbetarnöjdhet, högre kundnöjdhet och ökad lönsamhet.

Bra kundmöten och wowservice är en riktigt bra marknadsföringskanal och ett sätt att stärka ert varumärke. Det är mötet med kunden som avgör om den kommer välja er, produkten kommer på andra plats. Om ni blir bäst på att bygga långsiktiga relationer med era kunder genom att ge wowservice så att det väljer er om igen istället för att gå till en konkurrent.
 

Anställda:

Stolthet över sitt yrke och högre motivation när man förstår att den utveckling man får genom att arbeta med service är något man alltid kommer att ha nytta av och något inte många andra branscher kan erbjuda, social kompetens. 
 

Samhället:

Människor som mår bättre och har större förståelse för andra människor.

ADRESS

Högbergsgatan 40

118 26 Stockholm

KONTAKT

Telefon: 08-640 64 44

Email:  lilo@lilos.se

FÖLJ OSS