• Emilie och Joakim

Jag och Joakim ser hela tiden till att utveckla oss och slipa till oss för att vi och våra kunder ska få så bra resultat som möjligt. Det är inte bara att vi är serviceexperter som får våra kunder att bli bättre utan att vi har med oss pedagogik i bagaget.


I höstas gick jag en digital utbildning i att leda digitala möten och tog bland annat med mig detta:

• Disneykurvan.

En mötesstrategi. Börja och avsluta med en positiv känsla för att i mitten ta de tuffare frågorna. Ännu viktigare digitalt då vi inte kan samlas vid kaffemaskinen och prata vidare.


• Jamboard.

Ett digitalt verktyg för att arbeta kreativt med post-it lappar.


• IPG-metoden.

Involvera deltagarna i olika frågor genom att först låta dem reflektera individuellt, sedan i par och till sist dela med sig i gruppen.


Vilken boost och energiinjektion det är att knuffas ytterligare ur comfort zonen, lära sig nytt och få kvitton och bekräftelse på sådant jag ska förstärka.


0 visningar0 kommentarer
  • Emilie och Joakim

En medarbetare på kundservice kan få en kund att sprida en dålig kundupplevelse till sina vänner och bekanta och till tusentals potentiella kunder via webben. Men kundservice har också den bästa chansen att skapa ambassadörer för företaget, att göra marknadsförare av kunderna.

Hur gör du som ledare för att se till att varje medarbetare på kundservice levererar wowservice i varje kundkontakt?

Dina anställda är livs levande reklampelare och kundservice är ansiktet utåt för företaget, ibland kanske den enda kontakten en kund har med ett företag.

0 visningar0 kommentarer
  • Emilie och Joakim

Behöver du en boost? Vi bjuder just nu på en digital inspirationsboost på 15 minuter för företag som behöver det. Så här säger Sandra från TUI: Stort tack LILO - Joakim Lindström & Emilie Loman, för att ni var med oss en stund under morgonen igår och gav våra kundservicemedarbetare en härlig start på dagen med en mindset boost och tips på 3 vanor som skapar wowservice.


När många av oss jobbar hemifrån i väntan på att världen ska öppna upp för resor och att kunna träffas som vanligt igen känns det extra viktigt för oss att fylla på med ny och bra energi. Stunden tillsammans med er gav verkligen just det.


Inspirerande, nyttiga påminnelser och väldigt uppskattat! ____________________________________________________


Hör av dig om du är nyfiken och vill veta mer!


0 visningar0 kommentarer

ADRESS

Högbergsgatan 40

118 26 Stockholm

KONTAKT

Telefon: 08-640 64 44

Email:  lilo@wowservice.se

FÖLJ OSS